Lesní Škola Na Pasekách
Bereme zodpovědnost za prostředí, ve kterém naše děti rostou.
Bereme zodpovědnost za prostředí, ve kterém naše děti rostou.
Lesní škola Na Pasekách je malé společenství nabízející lesoškolní prostor pro děti 1. a 2. stupně na domácím vzdělávání.
Naše škola je již dobře ukotvena, přesto to není něco strnulého. Každým rokem se malinko proměňuje, tak jak se proměňují potřeby těch, kteří školu tvoří: dětí, průvodců a rodičů.
Jsme škola s ševelícím lesem za zády, brumlavým potůčkem v uších, laskavými průvodci a bezpečným, připraveným prostředím.
Kolektiv nepřesahuje 20 dětí. Máme tak přehled, co se děje ve vztazích, máme s dětmi bližší kontakt, rodiny dětí se dobře znají.
Rytmus dne je pro nás bezpečný pilíř
Život na Zemi má svůj řád, svoje pravidla, svůj rytmus. Je to něco předvídatelného, ukotvujícího, bezpečného.
Ve škole tento rytmus máme také. Běžný školní den má své pravidelný rozložení. Nádech, střídá výdech. Odpočinek a hra, střídá soustředěnou práci.
Ve škole máme jasná pravidla týkající se dobrého soužití a osobní bezpečnosti.
Naši školu tvoří myšlenky, práce, fantazie a nápady dětí, průvodců a rodin.
Poskytujeme celodenní pobyt a vzdělávání v přírodě. Jsme přesvědčeni, že příroda je nejpodnětnější a nejharmoničtější prostředí pro rozvoj dětí. Záleží nám na udržitelném rozvoji Země. Obklopeni přírodou k takovému postoji přirozeně tíhneme.
Nabízíme dětem spoustu prostoru pro volnou hru s kamarády v podnětném prostředí, protože hra je zásadní pro zdravý rozvoj dětí a dnešním dětem se jí málo dostává. Inspirujeme se přírodní pedagogikou, intuitivní pedagogikou a myšlenkami svobodné hry.
Spolu s dětmi a rodiči se podílíme na rozvoji a vzdělávání dětí. Svou roli vidíme zejména v rozvoji komunikačních a sociálních dovedností a poskytnutí prostoru pro hru dětí. V učebních blocích napříč vyučovacími předměty se zabýváme tématy, která spolu s dětmi vybíráme. Podnikáme spoustu výletů do hor, vzdělávacích a kulturních zařízení. Spolupracujeme se znalci přírody a kultury.
Konfliktní situace umíme řešit laskavě a empaticky. Vedeme děti k citlivosti, objevujeme ji, hýčkáme a chápeme ji jako ctnost. Využíváme řešící kruhy, kde si citlivě a otevřeně říkáme, co nám vadí, jaké jsou naše potřeby, kde jsou naše hranice, jak uchopit konfliktní situace.